Taikakuvan voorumi

Joutsenia 2011

Joutsenia 2011

ViestiKirjoittaja irene » 13 Touko 2011 22:35

Perjantai 13. päivä oli loistava kuvauspäivä joutsenrintamalla. :bravo:

Olen jo pari kertaa käynyt joutseniani moikkaamassa. Kolmoset ovat viisastuneet vahingosta. Viime vuonnahan myrsky vei liian paljaalle kalliolle tehdyn pesän, joten tänä vuonna rakentavat pesää korkeammalle kalliolle heinikkoon. Loistavaa!

Tänään päätin mennä kovasta tuulesta huolimatta katsomaan mitä siellä tapahtuu, jos tapahtuu mitään. No, vakkarityypit pysyi kotonaan nukkumassa, kun oli suht kova tuuli ja paha allokko niillä nurkilla.

Mutta toisaalla sitten löytyi lintuja ja tapahtui...

Liika myötätuuli ei ole aina hyväksi...
Kuva

Taistelua reviiristä ilmatilassa...
Kuva

...ja merellä
Kuva

Hus pois mun reviiriltä:
Kuva

Meranlahden alfauros?
Kuva

Välillä ihan henkeä salpasi, kun joutsenia lenteli sinne sun tänne reviiristä taistellen. :shock:
Old dogs never die they just fade away.
irene
Pantamaisteri

Re: Joutsenia 2011

ViestiKirjoittaja Kirsi » 14 Touko 2011 16:19

Wau, mitä kuvia :bravo:
Kirsi

ViestiKirjoittaja irene » 02 Heinä 2011 11:10

Mun joutsenet tappelivat tänään IHAN tosissaan! Aikasemmin olen nähnyt, kun pelkkä pullistelu, uhoaminen, piruettien teko toistensa edessä ja takaa-ajot ovat riittäneet reiviirirauhan palauttamiseen. Tänään ei sit näköjään riittänyt.

Viime kesän Kolmoset, nykyiset Viitoset, oli ihan rannassa suht omalla reviirillään. Mutta viime kesän Viitosten, nykyisten Nelosten, isä oli vetänyt herneen tosi syvälle nenään. Saavuin rantaan juuri tässä vaiheessa (ennen kuin näin mitään, kuulin siipien fomp-fomp -lentoäänen puiden takaa rannasta).
Kuva

Viitoset lähtivät perheenä uimaan ulapalle ja Nelosten isä lähti perään. Isät uivat pitkään rinta rinnan ulapalle, kunnes lopulta pullistelu ja uhittelu muuttui tappeluksi.
Kuva

Aivan mielettömällä raivolla kävivät toistensa päälle; huitoivat siivillä, purivat ja yrittivät hukuttaa toisiaan nousemalla päälle ja painamalla toisiaan veden alle.
Kuva

Kuva

Ainakin reilu vartti varrmaan tätä kesti. Sitten kauhukseni paikalle rientää Viitosten äiti lapsineen! Tuli ilmeisesti tukemaan puolisoaan taistelussa. Kauhulla katsoin, kun iiiihan pienet poikaset on siinä tappelevien joutsenten vieressä.
Kuva

Jos mulla olisi ollut megafoni, niin olisin kyllä viimeistään tässä' vaiheessa karjunut niille, että jo riittää!!!! :torvi: Lapset ei saa altistua noin pienenä väkivallalle!

Lopulta Viitoset saivat Nelosten isän häädettyä pois. Sen jälkeen olikin suht hiljaista. Nelosten isä ui pesäsaarelleen ja Viitoset yhdelle toiselle kauemmalle saarelle. Molemmat isät ojentelivat sulkiaan ja itseään varmaan vajaan tunnin. Molemmilla onneksi näytti siivet vielä toimivan.

Jonkin ajan päästä Viitosten isä ui eteeni mantereen rantaan hetkeksi syömään ja sitten nousi siihen ihan eteeni kivelle sukimaan itseään lisää, hartaasti ja huolella.
Kuva

Kuva

Kuva

Sitten palasi perheensä luo.
Ihan kuin olisi tullut vartavasten mua moikkaamaan. :sweetheart: Ja ketomaan päivän tapahtumista (jeps, mun joutsenet on tooosi viisaita ja osaavia).

Valitettavasti / onneksi tuo tappelu käytiin suht kaukana rannasta. Kuvien laatu tosi huonoa, kun zoomi oli tapissa ja silti piti rajata tosi ronskisti. Ja merellä oli jännää paksua helleutua. Onneksi toisaalta tapahtui noin kaukana, kun lähemmin ja tarkemmin katsottuna mä olisin varmaan ahdistunut potenssin sata...
irene
Pantamaisteri

ViestiKirjoittaja irene » 08 Heinä 2011 14:24

Nelosten äiti on bussikuski! :mrgreen:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
irene
Pantamaisteri

ViestiKirjoittaja Manteli » 27 Heinä 2011 13:14

Näitä on aina kiva katsella :)
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla.
Manteli
PyrstöSammakko

ViestiKirjoittaja Reetta » 24 Elo 2011 22:59

Kerrassaan mahtavia kuvia Irene! :allah:
Tuo ihan eka on niin vaikuttava kuva! Valo heijastuu aidon oloisesti vedestä ja silti joutsen erottuu kuvasta. Joutsenen asento on tavanomaisuudesta poikkeava :peukku: Kärsivällisyyttä varmasti vaatii, että saa tallennettua tuollaisia otoksia :) Mun kivet on siitä kivoja, että niitä saa tsuumailla ihan ajan kanssa ;)

Ja sitten noi dokumentaariset kuvat! Niistä voikin ihan oppia uusia asioita luonnosta. Aitoja luontokuvia :)
Reetta

Paluu Kuvat