Taikakuvan voorumi

Kuollut hylje rannalla

Kuollut hylje rannalla

ViestiKirjoittaja irene » 27 Touko 2012 22:01

Kolmas kerta toden sanoi.
Eli tänään vihdoinkin oli poutaa ja vapaata aamusta, joten pääsin kuvaamaan joutseniani.

Kolmosten Isä, mun ehdoton lemppari, tuli Kallioniemen rannassa mua tervehtimään ja ihan selvästi vinkkasi, että järkkää mulle ilma-akrobatiaesityksen. Lähti uimaan joutsenlauman suuntaan yhteen salmeen. Joten meikä hyppäsi autoon ja hurautti sinne suuntaan rantaa.
Kiirettä piti, että kerkesin about samoihin aikoihin perille.
Loppusuoralla pompin isojen kivien päällä ja meinasi sydän hypätä kurkkuun kun viime hetkillä tajusin, ettei se yksi kivi olekaan kivi...

Kuva

Harrastajakalastajat ovat multa vuosin saatossa kyselleet, että olenko nähnyt siellä ikinä hylkeitä. Aina on joku toinen kuulemma semmoisen siellä joskus nähnyt, ei ikinä itse se kyselijä. Aina olen vähän epäillyt jutun paikkaansapitävyyttä...

Mutta nyt on sit omin silmin nähty, että on siellä ainakin yksi hylje ollut. :(
Rannassa oleva ruumis oli ollut siinä jo jonkun aikaa. Haju oli aikas kamala (ja lämpötilan kohotessa haju vaan paheni). Mentiin aika pahasti mun mukavuusalueeni ulkopuolelle mutta päätin kuitenkin ottaa hylkeestä kuvia.
Jotkut isommat haaskansyöjälinnut (?) oli siihen reikiä nokkineet ja mm. suolia tms. mahasta ulos repineet. Päänsisustaakin oli melko reilusti poistettu. Hylje tihkui öljyä ja siihen oli jäänyt kiinni paljon pikkuöttiäisiä.
Vasta jonkin aikaa kuvattuani tajusin, että pään sisällä on jo uutta elämää.

Laitan loput kuvat linkkinä.
Herkkien ei ehkä kannata käydä kurkkimassa. Tai ainkaan valittaa asiasta jos käy katsomassa eikä pidä katsomastaan.

Salasana: sepsep
http://vinhakoirakuva.kuvat.fi/kuvat/Fauna/Kuollut+hylje+rannalla/

Ja olen kyllä niiiin onnellinen, etten tuon päälle hypännyt. Olisin varmaan puolikuollut shokkiin, kun olisin uponnut puolimätään hylkeeseen polviani myöten. :yikes:

Elämän kiertokulku näyttää välillä julmalta. Ja surulliselta.
Päätin kuitenkin olla utelias ja haastaa itseni tutkimaan (jos en olisi mennyt tarkemmin katsomaan, niin mielikuvitukseni olisi ollut vilkkaampi ja olisin kuvitellut vaikka mitä kamalaa ja nähnyt siitä uniakin).
Jatkossa varmaan käyn tuota kuvaamassa niin kauan kuin on jotain mitä kuvata.
Eipä sitä kukaan tuolta pois saa kuljetettua, vain meri, joka sen on sinne tuonut, voi sen sieltä poiskin viedä.
Old dogs never die they just fade away.
irene
Pantamaisteri

Re: Kuollut hylje rannalla

ViestiKirjoittaja Jari » 28 Touko 2012 01:04

Aika kypsässä kondiksessa. Haju on varmasti ollut aika jytäkkä. Yleensä tuollainen haisee jo vastatuuleenkin :D
A hard-on doesn’t count as personal growth.
Jari
On vaan

ViestiKirjoittaja Sussy » 01 Kesä 2012 04:29

Ilmoititko menehtyneestä mihinkään? Ettei ole kuollut johonkin tarttuvaan sairauteen tms.? Meniköhän toi lause oikein.. kuulostaa niin omituiselta :raaps:
Hienoja kuvia vaikka aihe ei niin miellyttävä olekaan, mutta elämä on ja sitten se loppuu.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

www.flickr.com/photos/qaw
Sussy
Jos olisin auto, olisin Öödi TT

ViestiKirjoittaja Jari » 01 Kesä 2012 10:24

Eipä noista tarvinne ilmoitella. Niitä on aika hyvä kanta jo tuolla kaukaisemmilla luodoilla. Suunnittelevat jo metsästystäkin. Tuokin on ollut kuolleena jo pitkään. Kuollut ja uponnut pohjaan ja sitten mätänemisen edistyessä se pulpahtaa pintaan ja kelluu tuulen ja merivirtojen mukana johonkin. Tuo raato katoaa tuosta syksyyn mennessä jasitten siitä matkamuistoksi vaikka luita. Olikos sinä muuten kallo tallessa? Sen voisi käydä nappaamassa talteen (luultavasti joku on jo sen ottanut) ja laittaa sen murkkupesään puhdistettavaksi. Siitä saa aika siistin koristeen johonkin.
Jari
On vaan

ViestiKirjoittaja irene » 01 Kesä 2012 18:39

^ Jari, sormet irti MUN hylkeestä!!!! :pah:
Mä haluan dokumentoida pullistuneen raadon etenemistä luurangoksi.

Tuskin siltä ihan kuka tahansa satunnainen rantaturisti-lintubongari-ohikulkija rupeaa päätä repimään/leikkaamaan irti.
Ainakaan vielä, kun on ihan liian mätäpommi paljain käsin räplättäväksi. Se kuka sen sieltä nyt matkaansa nappaa mukaan saa monta kiloa matoja ja toukkia kaupanpäälliseksi... :umph:
irene
Pantamaisteri

ViestiKirjoittaja Jari » 01 Kesä 2012 19:34

Höh... Ei kukaan huomaa, jos raadolta katoaa pää :pam: Otetaan siltä pää, sitten kun se on kaluttu puhtaammaksi :raaps:
Jari
On vaan

ViestiKirjoittaja Elina » 02 Syys 2012 12:25

tehokkaan näkösesti on luonto tuonkin ruhon käyttäny hyödyksi.kurja homma hylkeen kannalta,öttien ja merilintujen kannalta lottovoitto.on toi luonnon kiertokulku jotenkin vaan niin karmivan kaunista.
Elina
Kodinturvajoukkojen komentaja

ViestiKirjoittaja Jari » 09 Syys 2012 00:05

Milloin meilla on Irenen kanssa raatotreffit? :love2:
Jari
On vaan

ViestiKirjoittaja irene » 12 Syys 2012 21:08

Mulle sopii miltein koska vaan sulle sopii.
Viimeksi luulin jo kadottaneeni pään(i) mutta löytyi pienen hakemisen jälkeen. Kun revin silloin yksi kerta sen irti kalliosta, niin nyt elukatkin saa sen liikenteeseen...

Taas on tällä viikolla semmoiset fiilikset, että pään repiminen kuulostaa ihan kivalta hommalta! :mrgreen:
irene
Pantamaisteri

ViestiKirjoittaja irene » 12 Syys 2012 21:10

Aarrekartta ei siis pidä enää paikkaansa... :mrgreen:
http://img28.imageshack.us/img28/1424/114aa.gif
irene
Pantamaisteri

Paluu Kuvat